We use cookies to make sure our website better meets your expectations.
You can adjust your web browser's settings to stop accepting cookies. For further information, read our cookie policy.
SEARCH
IN Warsaw
Exchange Rates
Warsaw Stock Exchange - Indices
The Warsaw Voice » Business » September 30, 2009
You have to be logged in to use the ReadSpeaker utility and listen to a text. It's free-of-charge. Just log in to the site or register if you are not registered user yet.
Media in brief
September 30, 2009   
Article's tools:
Print

TV Puls License Changed
TV Puls, a television station co-owned by the Franciscan religious order, is no longer required to broadcast religious programs and news and feature programs on family and Christian topics for four hours a day. This is after the National Broadcasting Council (KRRiT) changed the station's broadcasting license at the request of its owners, the Franciscans and TV Puls chairman Dariusz D±bski.

The National Broadcasting Council repealed detailed stipulations on the amount of air time devoted to individual types of programs. The required air time for news programs was reduced from seven to three hours a week.

The owners wanted the station's lineup to be broader so that it could better compete for audiences and invest in programs that have a chance to pay for themselves.

TV Puls is looking for a core investor after the withdrawal of media giant News Corporation.


WSJ to Charge Fees for Mobile Users
The Wall Street Journal plans to start charging $2 a week to read its stories on BlackBerrys, iPhones and other mobile devices, as part of a drive to become less dependent on its printed output.

The mobile fees will be imposed in the next month or two, according to Rupert Murdoch, chief executive of the Journal's owner, News Corp.

Subscribers to the Journal's print edition will be charged $1 a week if they want the mobile reading application, Murdoch said.

The number of those who pay for using the electronic version of WSJ has exceeded 1 million and continues to grow. Around 25,000 people have a subscription to read the business daily via the Amazon Kindle e-book platform developed by Amazon.com. Murdoch said he himself did not like reading WSJ via Kindle, but added that e-book devices of this kind are the future of the press.

In Poland, News Corporation has only one subsidiary, News Outdoor Poland. Until November last year, the conglomerate also owned the TV Puls television station.


Polsat Launches Soccer Channel
Private broadcaster Polsat Sept. 17 launched a new TV sports channel, Polsat Futbol, devoted exclusively to soccer. It is the fourth sports channel launched by this commercial TV network, after Polsat Sport, Polsat Sport Extra and Polsat Sport HD, and the first soccer channel in Poland.

Polsat Futbol will be broadcasting matches of the UEFA league and national divisions as well as qualifiers for the 2010 World Cup in South Africa.

The channel is available on the Cyfrowy Polsat digital platform. The Polsat group has not disclosed when the channel is expected to become profitable and how large an audience they want to attract.

Zygmunt Solorz-Żak, the owner of the Polsat group, plans to launch another specialty channel this year, one airing films. Later, there are plans to launch channels for children and young people. The projects will cost tens of millions of zlotys, according to Wirtualnemedia.pl online service.


TVP Launches Digital Platform
Public television broadcaster TVP Sept. 15 launched the first part of its digital satellite platform in line with the recommendations of the Government Team for Digital Television and Radio.

A public broadcaster, TVP has to build its own modern digital satellite distribution system. This is because the digital terrestrial system (DVB-T) will not ensure the availability of digital signal to all viewers in the future, while public television is required to ensure such access under the broadcasting law.

TVP's digital platform model is based on the experience of the BBC and its FreeView platform.

TVP's digital satellite service will be made up of three parts: a free platform offering viewers access to basic and most popular TV programs; a platform offering access to additional channels for a fixed fee; and a pay platform in which users will be able to pay for individual channels.

The complete service will available to viewers by the end of this year.


From Germany With Love
The Mainstream Media company of Germany will launch its Romance TV channel in Poland at the beginning of next year. The channel will broadcast love films and film series, including German TV productions from the ZDF station and independent producers as well as Hollywood and Bollywood films. Romance TV will also broadcast German, French, Italian and Spanish soap operas and comedies.

Romance TV now broadcasts in Germany, Austria and Sweden.


Two TV Mags from Bauer
Bauer Media Group, the leading publisher of TV weeklies on the Polish market, has launched two biweekly magazines dedicated to television programs. One of them is Tele ¦wiat, which was previously published as a weekly. Its first issue in the biweekly format came out Sept. 21.

The other biweekly, TV 14, hit the streets Sept. 28. It is a family magazine intended for a wide audience. It contains sections devoted to health and beauty, cooking, travel, film stars and film series.

Each magazine has a print run of 500,000 copies.
© The Warsaw Voice 2010-2018
E-mail Marketing Powered by SARE